Cerca nel blog

lunedì 10 settembre 2012

All that glitter (diy glitter shoes)

 There's a trend this fall that I like very much!I like glitter shoes ! Looking at all kind of shoes models in magazines and the web I had the idea to make my own!I have a pair of shoes bought long time ago that I never wore and they are perfect for the DIY project!

 This is how my shoes looked before!
1.Protect the parts of shoes that you don't want to treat with a scotch tape
2.Stretch out a generous hand of glue on shoes, then pour plenty the glitter like rain falls on the shoes covering the entire surface !
3.Wait a couple of hours and let dry everything! After drying If you notice that some parts were not covered repeat the process and let dry again!
 4.At the end cover the shoes with water based varnish to fix all that glitter! Let it dry for a couple of hours ,take off the tape and you're done!
 I like the result  ! These kind of shoes on makes you feel magic


13 commenti:

  1. Jao ti imas odlicne Disco Shoes!!
    Mnogo mi se svidjaju i ideja ti je odlicna, cak su mnogo, mnogo bolje od njohovog predhodnog izgleda!!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Da slazem se mnogo su bolje nego prije! nesto im je falilo zato su i stajale u kutiji , ali uz pomoc glittera stigao je i njihov bljestavi trenutak

      Elimina
  2. Υπέροχη η μεταμόρφωση τους!Είναι τέλεια!Φιλάκια και καλό φθινόπωρο!

    RispondiElimina
  3. Uuuu savršene <3
    Nećkam se već duže vreme da probam ovo, i sada sam prelomila kada sam videla tvoje :)

    P.s. mnogo sam propustila u blog svetu, sviđaš mi se u prethodnom outfit postu :D

    RispondiElimina
    Risposte
    1. hvala ti
      ovo je totalno zabavan i ucinkovit makeover ! Ja sam u iskusenju da jos jedne uradim :)
      Ako budes pravila i ti pokazi obavezno kako su ispale!

      Elimina
  4. Predobre izgleda, odličan DIY.

    RispondiElimina
  5. Bravo,bravo!Ja sam svoje slicne davno pravila,ali mi je pucalo ljepilo i sljokice kad hodam:-S
    xx
    B.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Hvala!Ja sam svoje zastitila,djeluje mi sve cvrsto,nisam ih jos isprobala,prvom prilikom prosetacu ih vani pa cu vidjeti djeluje li lak kao zastita!

      Elimina